måndag 5 augusti 2013

En av det vackraste kyrkorna jag vet


Hackås kyrka är en av det vackraste kyrkorna jag vet. Den är byggd på medeltiden och ligger vackert vid Storsjöns strand med utsikt över Oviksfjällen. I den här kyrkan har min mamma och pappa gift sig, det har även min syster, min morbror och min moster. Här är min mormor och morfar begraven och min morfars föräldrar.  


Kyrkan har ett mysigt café i sockenstugan som kallas Himmelriket, där finna även ett Pilgrimscenter. Jag har varit lite osäker hela sommaren om caféet har varit öppen, men det har det. Där serveras gott fika, lättare mat och smarrig glass.


Igår när vi var på besök var det härligt soligt och varmt så vi slog till på varsin milkshake som vi sörplade i oss i skuggan.


Efter milkshaken tog vi en promenad ner på kyrkogården och tittade till gravarna och sa hej till lilla mormor som ligger där. Sen gick vi en sväng ner till den fina ångbåtsbryggan och tittade på den härliga utsikten över Oviksfjällen. Vi hade tänkt titta in i kyrkan men den var tyvärr inte öppen så det får bli en annan gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar