lördag 3 augusti 2013

Härliga Ås trädgård


Så här års är mitt favorit ställe Ås trädgård. Där kan man köpa ekologiskt odlade grönsaker, blommor, bröd, mathantverk och en del annat.


Jag längtar alltid till när de öppnar på sensommaren, då är allt moget och underbart gott. Man kan antingen besöka dem i deras gårdsbutik i Ås eller så kan man passa på att handla av dem när det står på Jämtens marknad på Stortorget på lördagar.


Jag föredrar att åka ut till gårdsbutiken för där har det bästa utbudet och så får man träffa någon i den trevliga familjen som driver gården, igår stod Jorun i butiken.


De har skördat en massa goda grönsaker som man kan köpa i butiken, morötter, lök, sallad, rättika, majrova, broccoli, tomater och mycket mer.


Jag passade på att fylla på mitt skafferi med rödbetor, morötter, tomater och lök.


Idag lördag firas det nya skördeåret på Ås Trädgård, mellan klockan 10-15. Då blir det rundvandring bland odlingarna, råd och tips om egen odling, det finns fika och musik och så klart är butiken öppen. Passa på att ta en utflykt och besöka härliga Ås trädgård.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar