söndag 6 april 2014

Filmkonst på Mono


I lördags var det vernissage på utställningen filmkonst på galleri Mono på Frösön. Det är sexton konstnärer som har tolkat sina favorit filmer. Jag kunde tyvärr inte gå på vernissagen så jag tog en sväng förbi i dag i stället. 
Första konstverket är ett foto av fotografen och galleristen Lennart Jonasson och hans dotter Ros "Marilyn".


Min syster Malin ställer ut tre målningar med Burt Lancaster från filmerna "Röde piraten" och "Härifrån till evigheten".


Anders Sunessons installation av tv-serien "Rawhaid"


Anna Erlandsson har tolkat Hitchcock "Fåglarna" ...


... med ett gäng mosaik fåglar.


Lennart Samor har tre målningar med repliker ur filmen In the mood for love, replikerna är "In the mood for love", "Din fru gillar" och "Män jag står inte ut".


 Anna Norlens målning "Allt annat är ren teori" ur filmen Pi


Teckning av Helene Gedda "Det omöjliga i att älska någon annan mer än sig själv" ur filmen Laurence anyways och Kaapes målning "Goddes in distress" är ur filmen Barfly


Min personliga favorit är Linda Svedbergs målning "Sången från Roy" från Roy Anderssons film Sånger från andra våningen


Absoluta favoriten är Lindas Roy Andersson fågel på en pinne.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar