torsdag 27 augusti 2015

Minisemester


I början av veckan gjorde jag en minisemester till Kalmar och Öland


I Kalmar flanerade jag på stan och tog en fika på stans mysigaste café Kullzenska 


Det ligger på övervåningen i en av Kalmars älsta och finaste hus 


Det är charmigt, snett och vint och har flera fina kakelugnar


Det är en massa olika rum med olika mysiga sittgrupper som man kan välja på när man vill slå sig ner och ta sin fika


När jag flanerat klart i Kalmar tog jag bron över till Öland


På Öland bodde jag på Svergies älsta vandrarhem en natt 


Vandrarhemmet ligger ett stenkast från världsarvet Stora Alvaret 


Dagen där på åkte jag runt på Öland och tittade på möllor, var en sväng in till Färjestaden och Borgholm 


Sen for jag in till Kalmar igen och gick runt i gamlastans fina kvarter


Där tittade på alla fina gamla hus och tänkte att här skulle jag nog kunna tänka mig att bo


Jag gick in till Krusenstiernska Gården och tittade runt 


Det är så mysigt och fint här med alla gamla hus och trädgården 


Här under ett äppelträd tog jag en fika 


Det finns en massa fina planteringar som den här mormorsrabatten


Det blev en trevlig och mysig liten semester 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar