fredag 27 maj 2016

Fjärde dagens andra trädgård, mitt älskade Great Dixter


Den trädgård som jag tycker absolut bäst om på resan är Great Dixter. Det är en magisk trädgård skapad av Christopher Loyd med ett hus från medeltiden 


Vi fick först en föreläsning av chefsträdgårdsmästaren Furgus Garrett om trädgården och dens historia Sen fick vi en guidning av en annan trädgårdsmästare 


Great Dixter är en tämjd vild trädgård med en magisk energi.  


Allt som växer är stort och en del är vackert formklippt 


Vid huset finns stora rabatter som vårdas ömt


 Genom muren kommer man till en nersänkt trädgård 


Den är väldigt vacker med en fin damm och är skapad av Christopher Loyds pappa 



Trädgården har en stor äng nedan för huset 


Med en stig som leder till plantskola och café


Det är så underbart vackert här. Det kändes nästan inte verkligt, det var mer som en drömm 


Den här trädgården formligen nockade mig, jag gick om kring och var helt förälskad och blev som besatt. Hit måste jag återvända, gärna på sommaren när allt blommar och är som vackrast
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar