söndag 2 februari 2014

En underbar utställning på Galleri S


Igår var det vernissage på Anna Erlandssons underbart fantasifulla, lekfulla utställning på Galleri S. Hon ställer ut broderier, mosaik, serigrafi, akvarell, tusch, mm. Det här är sytråd på möbeltyg, "Ungefär som i Japan".


Sytråd på möbeltyg, "Träningsläger i Lilla-Janskogen".


En död ekorre på siden, "Jakten på ungdom och skönhet slutar alltid med döden".


Blandteknik på möbeltyg, "Kafferep"


Sytråd på hittad duk, "Tack för alla goda råd"


Två serigrafier, "Urbanisering" och "Semester"


Här är min personliga favorit sju stycken mosaik tavlor som heter; "Måndag!, "Tisdag", "Onsdag", "Torsdag", och "Fredag". Jag skulle vilja ha allihop och de skulle få bo i mitt kök. Hade jag bara haft lite pengar över så.


 Här är det absolut roligaste verket, "Det var roligare igår". En underbar mosaiktavla.


Tusch på akvarell, "Jag bad honom sluta snarka"


Tusch på akvarell "Parken".

Man undrar var i från Anna får all sin fantastisk fantasi i från, det är en underbar utställning som man blir glad och upprymd av. Jag kan varmt rekommendera att gå och titta på utställningen, den håller på fram till den 19 februari.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar