tisdag 18 februari 2014

Utflykt med lunch på Svenssons Kafé


Jag har min syster och mina syskonbarn på besök i några dagar, mina syskonbarn har sportlov den här veckan och jag har tagit semester medan de är här. 
Idag gjorde vi en utflykt runt Frösön, vi tittade på utsikten, var på Frösö handtryck, gick på secondhand butik och loppis och sen käkade lunch på Svenssons Kafé.


Svenssons skylt är så snygg...


..och skylten i fönstret. 


Svenssons är ett 50-tals fik och var förr mitt favorit fik, jag var dit och fikade nästan varje helg. Det som är lite synd är att nu varande ägarna inte riktigt anmanar det underbara 50-talet, så det är inte riktigt så mysigt som det har varit. 


Lite av charmen är kvar med det gamla möblerna och inredningen men de spelar ingen trevlig retromusik längre.



De serverar i alla fall fortfarande goda mackorna så jag slog till med en till lunch och så åt jag två härliga praliner från Tinas Pralin till efterrätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar