söndag 7 juni 2015

Nationaldagen


Nationaldagen firade jag med familjen i Lund. Min syster Mia och hennes barn var på besök och min systerdotter Ängla tävlade i truppgymnastik.


Mia och jag firade nationaldagen med att gå på Abrick macaronn och köpa en macaslider, det är två stora macaron med mjukglass mellan och strössel och sås ovan på. Det är bland det godaste i glassväg jag ätit. 


Sen gick vi till Domkyrkan och satt en stund och tänkte på allt som händer och sker just nu


Vi beundrade det fina astronomiskauret 


Sen tände vi ljus för dom som gått bort och för dom som behöver styrka och lite hjälp ovan i från 


Vi mötte upp mamma, pappa och Malin och gick åt en underbar lunch på Klostergatan för att fira Mias examen som hörselpedagog.  Jag åt en jättegod råbiff med kapris, ägg, senap, rödbetor och rödlök. 
Efter lunchen gick vi och tittade när Ängla tävlade. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar