onsdag 1 juli 2015

Äntligen sol, värme och koloniliv


Igår var det äntligen varmt och soligt och jag var ledig från jobbet


Vi bestämde oss för att ta en promenad ner till min syrras koloni 


Där blommar det för fullt 


Och det är en massa grönsaker och frukt på gång i pallkragarna


Jag tog fram min fina prickiga duk och plockade lite blommor och satt i en vas på bordet där vi skulle äta lunch


Min fina röda Grythyttanmöbel står på altanen på kolonin, jag har lånat ut den dit tills jag får plats med den själv 


Vi monterade ihop grillen och grillade korv till lunch 


 Sen satt vi i solen och åt lunch och myste


Greta var också med på kolonin, hon hittade ett skuggigt hörn i hamocken som hon trivdes himla bra i


Jag tog en sväng ner på stranden och tittade på det iskalla havet. Det är alldeles för kallt att bada i Östersjön än.


Efter en skön dag i solen på kolonin traskade vi hem genom bokskogen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar