måndag 20 juli 2015

Födelsedagsfirande med jättetårta och Skånes godaste pizza


Idag började jag morgonen med att fixa en smarrig tårta till min systerdotter Ängla som fyller 15 år. Jag hade bakat två stora Pavlova tårtor som jag satt ihop till en jättestor med grädde och jordgubbar imellan och som garnering


Jag var även ut i trädgården och plockade blommor till min syster Mia som har namnsdagen, hon fick även en liten salt gömma från jobbet. Både Mia och mamma heter Maggan i andra namn, mamma fick en fin camelia i namnsdagspresent av mig.


När jag piffat klart tårtan åkte vi ner på campingen där min syster och hennes familj bor i sin husvagn medan det är på besök. Vi firade Ängla med tårta och presenter, hon fick alla Game of Thrones böckerna på engelska i present av oss. 


 

På kvällen gick vi på Gårdens café och vedugn i Apotekarn trädgård, vägg i vägg med jobbet. 


Där käkade vi Skånes godaste vedugnsbakade surdegspizza och myste i sommarkvällen


Det blev en trevlig kväll med hela familjen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar