torsdag 28 januari 2016

Nu börjar det roliga


Nu börjar de roliga kurserna på min utbildning. Jag har äntligen gjort klart alla långa tråkiga tekniska kurserna till ingenjörsdelen i utbildningen, (aja, jag har några resttentor kvar men annars är jag klar) Det känns så bra att jag lyckats hålla ut de här första jobbiga ett och ett halvt året och nu har det roliga ett och ett halvt året framför mig. Det är det som kommer nu som gjorde att jag sökte utbildningen, nu kan jag landa lite och sluta tvivla på att jag valt rätt. 

Kursen jag läser nu handlarom Inomhusträdgården, alltså om växthus, vinterträdgårdar, palmhus och liknande och deras material, växter och design. Det är den enda kursen i sitt slag i norra Europa och de känns kul att jag får gå den. Den är väldigt intressant och kul.
Vi har en massa intressanta exkursion under kursen. Vi var till Köpenhamn och tittat på botaniska trädgården och Glyptoteket i förra veckan. I början av nästa vecka åker vi två dagar till Göteborg och besöker Gunnebo Slott, botaniska trädgården, Trädgårdsföreningen och en massa annat spännande och sen ska vi titta på växtväggar i Malmö i slutet av veckan. Det är så kul att få se så mycket i verkligheten, det är ju det man lär sig bäst på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar