lördag 14 april 2012

Jobbsökning



Jag ägnar min helg åt att formulera ett bra mail att skicka runt till företag som kanske kan vara intresserade av att anställa mig.
Det går ju inte att bra sitta och leta efter jobb att söka och sen vänta på att någonting ska hända.
Jag skickade runt mail och sökte jobb hos olika företag i november också och då fick jag komma på i alla fall en intervju och flera svarade att de var intresserade men behövde ingen just då, så jag hoppas på bättre lycka den här gången.
Det verkar ju som om det har lättat lite, lite på arbetsmarknaden så med lite tur kanske jag kan få napp nu.
Jag är så himla less på att vara arbetslös, det går ju inte att planera nånting och så har jag ju aldrig några pengar häller, men en massa tid som jag inte kan gör nått med, blääää.
Att vara arbetslös är det tråkigaste jag har varit med om, jag kund inte i min vildaste fantasi tro att det skulle ta en sån här himla lång tid att få ett jobb.
Jag har ju i alla fall tio års arbetslivserfarenhet så någon måste väl ändå vilja anställa mig någon gång.

1 kommentar:

  1. Det är en sådan enorm förlust för de som INTE anställer någon som är så duktig och kan så mycket som du. Jag hoppas därför verkligen att det bara är en (kort)tidsfråga tills du fått ett bra jobb som du kommer att trivas med! Det är helt rätt att du skickar ut igen och påminner om att du finns.

    SvaraRadera