tisdag 26 mars 2013

Våffeldagen


Igår var det våffeldagen, men jag firade den redan i söndags med att grädda en hel hög med smarriga våfflor. Jag gjorde en satts med vanliga våfflor och en med basilika och ost. Min favorit är det salta och kryddiga våfflorna som man toppar med creme fraiche och lite fiskrom. De blir super goda. Sen äter man en vanlig våffla med bär och grädde till efterrätt.
Jag har ett superbra våffelrecept som blir frasigt och jättegott, det receptet kommer från min systers svärfar.

VÅFFLOR
2½ dl vatten
2½ dl mjölk
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1½ dl smält smör
½ - 1 tsk salt

Vill man göra varianten med basilika och ost blandar man i en kruka basilika som man finhackar och ca 1 dl riven ost.


3 kommentarer:

  1. Hur mycket basilika tillsätter du i det receptet då?

    SvaraRadera
  2. En kruka färsk basilika går det år och en näve ost

    SvaraRadera
  3. Tack, det är nog bra att det kommer med eftersom du främst skriver om den!

    SvaraRadera