måndag 27 maj 2013

Vackra Alnarp


Igår var vi och tittade på Sveriges Lantbruks Universitet i Alnarp som hade öppet hus. Jag har sökt utbildningar hit till hösten och vill titta hur det ser ut om se om jag kommer att trivas. 
Jag har ju varit arbetslös så länge nu så jag behöver en ny plan för framtiden. Trädgård är en passion för mig och därför tänkte jag prova att söka hit och se om jag kanske kommer in.


Universitetsområdet ser inte ut som ett vanligt universitetsområde, det ligger vackert mitt i en lummig slottspark med ett vackra slottet mitt i. I parken finns det vackra höga träd och fina planteringar över allt. Jag älskar höga träd, man kan andas så mycket lättar när man är i närheten av dem. 


Det finns även en massa ovanliga träd på området, som det här näsduksträdet.


Och den här gula magnolian, jag har aldrig sett en gul magnolia förut.


Det här trädet har jag aldrig sett förut heller, det är ett snödroppsträd...


 ...med fina små klockor som blommar.


Sen finns det en massa vanliga vackra träd också, som den här praktmagnolian som är en av mina stora favoriter.


Under alla träd i utkanten av parken växer det mängder av ramslök som blommar fint med vita blommor.

Så skulle jag trivas här? Det tror jag, det är en väldigt vacker och rogivande plats där jag kan få en bra ny start i livet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar