tisdag 11 juni 2013

Kattvakt igen


Jag är kattvakt åt min systers katt Greta igen. Hon får bo kvar hemma hos Malin eftersom jag är allergisk mot henne. Jag går dit ett par gånger om dagen och matar, leker och går ut med henne.


Hon älskar att vara ute och har en egen plats på balkongen, balkongen är nätad så att hon inte ska kunna rymma eller ramla ut. Då kan jag lämna balkongdörren öppen så att hon kan gå ut och in som hon vill när jag inte är där.


När jag tittar på TV så sitter hon gärna på Tv, hon tycker att man ska underhålla henne istället för att kolla på TV. 


Jag måste leka riktigt ordentligt med henne så att hon blir riktigt trött och sover länge när jag inte är där.


Hon leker gärna med sina bollar och råttor i sängen, då kan hon ligga bakom kuddarna och lur passa på dem.



Just nu gillar hon mest att ligga på kökssoffan i ateljén, där kan hon sträcka ut sig ordentligt.



I natt vet jag inte riktigt vad som hänt i köket hos min syster, för det såg ut så här när jag kom på morgonen. Jag tror inte det är Greta som är ansvarig utan alla tunga kokböcker som fans på hyllan som åkt ner i golvet. Jag fick ägna en hel timme åt att städa innan jag kunde ta hand om Greta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar