söndag 1 september 2013

Det börjar bli höst


Idag är det riktigt höstruskväder, grått, blåsigt och 6 grader. Det börjar bli höst på riktigt nu, träden börjar byta färg och det blir kallare och klarare luft. Jag tycker alltid att det är lika vemodigt när hösten kommer och sommaren tar slut. Man vet att det bara går åt ett håll, kallt, mörkt och vinter.


Jag tycker om alla vackra färger på hösten och när det är fint väder, då är hösten vacker. 

   
Men när löven faller och den riktiga kylan kommer då längtar jag till våren och sommaren. Jag är ingen älskare av vintern så jag bor egentligen på helt fel ställe, man ska inte bo där det är vinter nästan halva året när man inte tycker om den. Men förr eller senare kommer jag att flytta söder ut där sommaren är längre och vintrarna kortare och man kanske slipper snö helt och håller, om man har tur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar