lördag 7 december 2013

Julmarknad på Jamtli


Idag var jag på Jamtlis mysiga julmarknaden som är helgen vid andra advent varje år. Det var kallt, -10 grader och sol.


På marknaden säljs bara hantverk i olika former; mat, godis, ostar, bröd, stickat, pysslat och allt möjligt annat. Det var inte lika många utställare som det brukar vara men väldigt mycket besökare, vi fick köa en bra stund innan vi kom in.


Karusellen på torget var i fullgång.


Jag köper mest sånt som är ätbart när jag går på marknader, goda ostar, tunnbröd och lite godis.


En favorit att handla godis av på marknader är Fru Fröken Karamell, de säljer härliga karameller och min favorit lakritsskiffer. Det vann första pris för bästa monter i gammaldags stil och jag håller med om att deras monter var finast.


Här säljs fin trä- och metallslöjd och eldkorgar.


Kyrkan var också öppen och visade och berättade om krubban.


Några av djuren var ute, förutom hästar och draghundar som skjutsade runt barn i släde var några får ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar