måndag 12 januari 2015

Dyslexi och inget läshuvud men det går tydligen ändå


Före jul gjorde jag en tenta i kemi som jag pluggade som en galning till. Jag har väntat hela julen på resultatet och äntligen idag, mer än en månad sen jag gjorde tentan fick jag resultatet. Jag klarade den och fick till och med en fyra, väl godkänt. Tänk jag som har dyslexi och aldrig trodde att jag skulle klara en universitetsutbildning på den här nivån och inte har nått läshuvud alls fick väl godkänt i kemi. Det känns så himla skönt att kunna bevisa för mig själv att jag klarar det. Nu kan jag njuta en stund och lägga kemin bakom mig och koncentrera mig på allt nytt som kommer. Har en ny tenta på torsdag som jag plugga till förfulat just nu. Det lönar sig tydligen att va envis och råplugga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar