måndag 5 januari 2015

Sol, katträddning och skogspromenad




Igår vaknade jag till strålande solsken så vi bestämde oss för att ta en rejäl långpromenad i skogen.
När jag kom ut hade grannens katt Asta smitit igen och satt högst upp i plommonträdet och spanade, jag fick ryka ut som katträddare igen. Vi fick fram en stege och så fiskade jag ner henne.


När katten var inne igen traskade vi iväg på smala stigar 


Solen strålade härligt och värmde till och med lite grann



Vi gick förbi näckrostjärnen som frusit till så ett tunt lager is låg på den


Det var frost på marken på sina ställen


Mitt bland nakna trädstammar står en alldeles grön järnek


Vi fortsatte genom skogen, upp för trappor, ...


...förbi gröna åkrar och kullar.


Det blev en härlig rejäl promenad på nästan två timmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar