onsdag 30 januari 2013

Väntan & tråkigt väder


Idag är det riktigt tråkigt väder, det blåser, är noll gradigt och toksnöar så det rinner ner för fönstren.
Jag sitter som vanligt på förmiddagarna och kollar på Internet efter jobb att söka, det är rätt glest just nu.
Jag har nyligen sökt två jobb som jag verkligen hoppas att jag har en chans på, jag har alla kvalifikationer som krävs och har fått hjälp av vänner och bekanta med rekommendationer  Jag bara måste bli kallad på intervju. Jag sitter här och väntar och väntar på att telefonen ska ringa och att jag ska bli kallad, men än så länge har ingen ringt.
Att vara arbetslös måste vara det absolut tråkigaste jag har varit med om. Sitta och vänta och hoppas, ha dåligt med pengar så att man inte har råd att göra nånting fasta man har all tid i världen att göra saker nu och att behöva gå på arbetsförmedling är det värsta. Där får man inge hjälp, de bara kontrollerar så att man gör det man ska så att man får det lilla pengar man har rätt till och skickar en på en massa skitmöten som man inte har någon som helst nytta av, det är bara rena förnedringen. Man borde byta namn på det till Kontrollorganet Arbetsförnedringen eller lägga ner skiten helt och hållet, de gör ju ingen nytta i alla fall.
Nej, nu ska jag städa min klädkammare för det har jag massor av tid att göra, det finns ju ändå inget annat att göra när det är tråkigväder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar