söndag 17 februari 2013

Nya Svenssons Kafé


Idag var jag ut på Frösön på ett av mina favorit fik, Svenssons Kafé som nyss bytte ägare och varit stängt i ett par månader. Jag är glad att någon ville ta över och driva fiket vidare, man blev ju lite orolig att det skulle stänga förgott när det dröjde så länge innan någon ny ägare nappade.



Det mesta var sig likt, det har behållit en del av 50-tals känslan och det gamla möblerna. Lite renovering har de gjort, bytt golv och målat väggarna vita. Det nya schackrutiga golvet blev väldigt bra, men det hade ju varit kul om de målat väggarna i någon färg i stället eller satt upp en rolig 50-tals tapet.



Utbudet var nästan det samma som förut. Alla mackor var kvar i alla fall, så jag åt min favorit, Svenssons special, som det bara bytt ut namnet på till ett nummer i stället. Det var tydligen enklare så.
De har ett mindre utbud av fikabröd än förut och det är lite tråkigt, men det kan ju bli bättre med tiden får man hoppas.



Efter mackan delade vi på en kolapaj med grädde, den var supergod men lite väl dyr. Det verkar som att de  har höjt priserna på fikabrödet en hel del tyvärr.
På det hela taget är jag nöjd med nya Svenssons och kommer att besöka det flera gånger fram över.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar