fredag 12 april 2013

Kretspoppshuset och Tinas Praliner


Igår åkte jag på en lite utflykt till Kretsloppshuset i Mörsil och åt mumsig lunch. Kretsloppshuset har inte bara lunch och fika utan även en butik med ekologiska varor. Det är mysigast att åka hit på sommaren när man kan titta i den fina trädgården och alla hönsen är ute.


Det serverade en härlig buffé med goda sallader, pajer, bröd och soppa.


Det är väldigt mysigt att äta eller fika på Kretsloppshuset för man sitter i växthuset med en massa härliga växter runt sig och så hör man hönorna som bor på övervåningen.


Jag åt en jättegod potatis och purjolökssoppa, bröd, sallad och en jättegod smoothie och blev proppmätt. 

                                                   

I växthuset finns en massa fint att titta på, som det här förväxta lökarna


Och en massa annat som odlas på väg till toaletten.


I butiken säljer det trädgårdsprodukter, rättvisemärkta varor, choklad, kryddor och en massa annat. På sommaren kan man köpta deras egna ägg och grönsaker också.


På vägen hem tog vi en avstickare till Tinas Praliner i Alsen, hon gör min absoluta favoritchoklad. Där provsmakade vi en massa god choklad och köpte även med oss en liten påse med praliner.

Det är bra att hitta på nått kul som piggar upp när man som jag har känt sig ganska less och hängig ett tag. Det händer ju inte så mycket kul så här års när man bara sitter och väntar på våren. Nu känner jag mig på mycket bättre humör efter en härlig utflyktsdag med gott sällskap.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar