lördag 4 april 2015

Årets första lördagsloppis


Idag på påskafton vaknade jag till strålande sol, så jag tog en promenad ner genom koloniområde 


I solglasögon och basker eftersom det var ganska kyligt på morgonen


Jag fortsatte ner till Sukarnasgång där äntligen årets första lördagsloppis hade börjat. Nu är det loppisar här varje lördag fram till september och är man i Simrisahmn nån lördag under den tiden och gillar loppisar måste man gå hit. Det är alltid lika roligt att kliva upp tidigt och gå ner och titta om man kan göra nåra fynd före frukost. I bland tar jag en vända till lite längre fram på dagen för dom plockar upp nya saker under hela dagen. 


Det var en massa folk ute som både sålde och köpte saker i solskenet


Det säljs allt mellan himmel och jord på loppisen och har man tur och är ute tidigt kan man göra riktiga fynd här


Den här jättestora kexburken från Örebro kex hade jag gärna köp men den var lite väl dyr och stor för mig. Jag har redan en mindre variant hemma som jag fyndade för nåra år sedan.


Jag hittade inte så många fynd idag, men en fin 50-talsskål från Linköping till mig själv och ett sett med salt, peppar och senap i Skåneserien från Jie i Helsingborg till mamma som hon samlar på fyndade jag i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar