fredag 26 juli 2013

Dejlige Danmark


Idag åkte vi till Danmark, jag tycker mycket om Danmark och särskilt Köpenhamn så jag försöker besöka Danmark så ofta jag kan. 



Det är så härligt att det är så nära till Danmark från mina föräldrar, det tar bara en och en halv timme att köra över till Köpenhamn. Man svirsar bara över Öresundsbron så är man framme. 


Vi åkte inte till Köpenhamn den här gången utan till Roskilde, där har jag aldrig varit förut så det var kul att få se en ny stad. I Roskilde finns en Domkyrka som är världsarv och ...


...ett fint kloster från 1600-talet.


Vi kikade runt på stan och tog en fika, självklart åt vi wienerbröd. Jag åt en jättegod kanelsnaiel med glasyr.


När vi tittat klart i Roskilde åkte vi vidare till Holbaek och åt lunch. Vi käkade smörrebröd och jag åt en jätte macka med lax och sparris som var supergod.


Innan vi åkte hem gjorde vi en liten avstickare till Langelinien Outlet i Köpenhamn. Den ligger vid hamnen där alla stora kryssningsfartyg kommer in.


Jag brukar besöka den här outleten när jag är i Köpenhamn eftersom mitt favorit märke Noa Noa har en butik där. Den här gången hade vi en väldans tur för det var rea och när det är rea på outletpriser då är det superbilligt. Jag fyndade två kjolar och en klänning för 150 dkr styck.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar