lördag 6 juli 2013

Första semesterdagen


Igår åkte jag på semester men den började inte så bra, flygbussen dök aldrig upp så jag och några andra som också stod och väntade på den fick ta en taxi. Vi kom fram femton minuter innan flyget skulle gå, så det var bara att springa med hjärtat i halsgropen för att hinna med.


Väl framme i Stockholm låste jag in mitt bagage på centralen och spatserade ut på stan.


Jag började med att äta lunch i gamla stan, där var det fasligt mycket turister som trängdes så jag flanerade vidare genom de mysiga gränderna och ut till söders.


På söder besökte jag fina Pärlans Konfektyr och köpte med mig en ask kola.


Sen gick jag in på Sivletto och tittade på alla fina kläder och...


...köpte en jättefin Esther Williams baddräkt som jag är så förtjust i. Den ska jag ha på stranden när jag kommer ner till Skåne.


På eftermiddagen tog jag tåget till min syster i Katrineholm, jag ska bila ner till Skåne med henne och hennes barn på måndag. Hemma hos min syster blev jag bjuden på en härlig middag med vin och godsaker i den härliga sommarkvällen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar