tisdag 9 juli 2013

Sommarblommor, groda och fjäril på Österlen


Just nu blommar allt så underbart vackert i mina föräldrars trädgård på Österlen. Den här vackra Indiska fingerörten har söta blommor som ser ut som jordgubbsblommor. 


Fingerborgsblomman är stor och härlig.


En av mina favoriter är den skira stjärnflockan.


Lejongapet är så härligt gul och fin.


Även alla rosorna blommar överdådigt i rabatterna.


Myntat har börjat blomma och är slående lik veronica, fast veronica är ju mycket större.


En nässelfjäril har sitt revir på framsidan, den flyger runt och jagar bort alla andra fjärilar som kommer i närheten.


Jag har en näckros i en gammal whiskytunna som står i en rabblat, den trivs och frodas där och kommer snart att börja blomma. Hoppas jag hinner se den slå ut. 


Titta här vem jag hittade på ett näckrosblad, en fin liten groda som flyttat in i tunnan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar