onsdag 3 juli 2013

Snart semester


Snart åker jag på semester! Ja, man kan faktiskt ha semester även om man är arbetslös. Man behöver få koppla av och ta det lugnt som arbetslös också, att vara arbetslös är ett heltidsjobb i sig. Jag sitter mest hela dagarna och letar och söker jobb, ringer arbetsgivare och går på intervjuer, så semester behöver jag.
Jag ska åka till Skåne på semester, hos mina föräldrar, jag åker med min syster och mina syskonbarn.
Först åker jag till Stockholm och tillbringar en dag där, sen tar jag tåget till min syster i Sörmland och är där över helgen. Vi ska gå på konsert och mysa.
Efter helgen tar vi bilen och rattar ner till härliga Österlen, det är nästan som att åka till Provence. Kanske blir det några avstickare på vägen, vi gör ju lite som vi vill när vi har bilen.
Min syster och hennes barn stannar i ungefär en vecka, men jag stannar i nästan två.
Vi har inte planerat så mycket vad vi ska göra, det får väder och vind avgöra. Det enda vi säkert bestämt är att vi ska gå på loppisar, en massa loppisar. Både jag och min syster älskar loppisar.
Sen när min syster och barnen har åkt, ska jag åka till fantastiska Tage Andersens Gunillaberg, det har jag velat göra länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar