fredag 20 juni 2014

Midsommar


Det här har varit den sämsta midsommaren någonsin vädermässigt, det har varit åtta grader, isvindar och regnskurar hela dagen. Jag hade tänkt att ha mysig picknick i solsken men så blev det ju inte. Jag har i stället bara varit hemma och ätit god mat och tagit det lugnt, men det blev inte så dumt det heller.


Jag började dagen med en god och somrig frukost, jordgubbssmoothie, persikor och te.


Midsommarlunchen åt vi i mitt kök, vi hade Italienska tema och åt Italienska charkuterier, goda röror, surdegsbröd, ostar, ekologisk vattenmelon som var himmelskt god och drack bubbel.  


Vi hade köpt en väldigt fin ostsalami som är hjärtformad.


Till efterrätt hade jag bakat smarriga min i Pavlova med jordgubbar och grädde.
Det blev en lugn och skön midsommar med mycket god mat och några fina gamla dokumentärer på svt-play.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar