söndag 21 juni 2015

Loppis, trädgård och Ale stenar


Idag åkte mamma och jag på loppis i Skillinge på morgonen. De var loppis i hamnen och...


...i Blåhallen. Det fanns en fasligt massa grejor men jag lyckades inte hitta nåra fynd här. 


Eftersom det började ösregna åkte vi hem och åt lunch och tog på oss regnkläder och stövlar innan vi åkte i väg igen.


Vi åkte och tittade på en öppen trädgård, Olas trädgård i Hörup. Det var ingen trädgård i min smak tyvärr, men som tur var slutade det regna när vi kom fram i alla fall 


Efter trädgården fortsatte vi till Ale stenar 


Vi ville se vad som hände där vid sommarsolståndet men vi såg inget speciellt mer än nåra som spelade trummor, mediterade, drack vin ur ett horn och offrade frukt 



Jag gjorde nåra loppisfynd i alla fall idag, jag hittade en liten antikaffär vid Ale stenar där jag köpte en söt liten röd handväska från 60-talet. På vägen hem från Skilinge på förmiddagen tittade vi in på Karossgården i Gladsax och där hittade jag ett par söta koppar från Rörstrand som jag tittat på tidigare och som de nu hade sänkt priset på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar