tisdag 26 januari 2016

Botaniska trädgården i Köpenhamn


Jag tog en massa fina bilder när jag var på botaniska i Köpenhamn i fredags. Det var snö och så fint väder när vi var där


Jag tycker så mycket om sånna här stora Viktorianska växthus och nästan varje gång jag är i Köpenhamn besöker jag botaniska trädgården som är en oas mitt i staden


Det finns så mycke fina växter här, flera vackra kamelior 


Uppifrån balkongen kan man se växterna från nya vinklar och ser då hur stora vissa är 


Det finns en massa fina blommor som jag tyvärr inte vet vad de heter



Längst in i växthuset finns ett rum med en damm där det växer Viktoria näckrosor


De är så häftigt uppbyggda och är så otroligt starka att man kan stå på dem utan problem, det skulle jag verkligen velat göra någon gång i livet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar