lördag 25 juni 2016

Midsommarafton


På midsommarafton jobbade jag till två och det var ganska lugnt hela dagen på jobbet. Resten av helgen är jag ledig. 


När jag kom hem fixade vi det sista inför midsomnarmidagen, sånt vi inte hunnit gjort klart dagen innan och sånt man måste göra alldeles innan man äter det. 
Vi hade olika slags lax och sill, ägghalvor, Västerbottenpaj, sparris och gräddtårta med jordgubbar till efterrätt. 


Det var fantastiskt väder, 32 grader och sol så vi satt ute i pergolan och åt på mammas fina gamla Rörstrands servis Anita. 


Jag fixade den smarriga jordgubbstårtan med en massa grädde på. 


På kvällen tog mamma och jag en härlig promenad genom bokskogen...


...förbi havet och ...


...genom koloniområde. Det var fortfarande varm och härligt sent på kvällen. Det blev en lugn och skön midsommar.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar