fredag 8 februari 2013

Hurra, för min födelsedag


       

      

Igår var det min födelsedag och den firade jag med pompa och ståt.
Jag hade köpt fina papegojtulpaner till mig själv i present dagen innan. Min kära syster var på mitt favoritkondis, Wedwmarks och köpte den godaste tårtan, schwarzwald som hon kom och firade mig med på morgonen.


   

I present fick jag en jättefin hattnål av mamma och pappa, en ask med lakritsskiffer från Fru Fröken Karamell av min syster Malin, en fika av min systerdotter och pengar av min syster Mia. Pengar är ju en stor bristvara nu när jag är fattig arbetslös så det kanske inte var så fantasifullt, men den är den mest välkomna presenten. Jag fick även ett jätte fint paraplyställ av min syster Malin, mamma och pappa, som är inhandlat på en antikaffär i Skåne och står därför hemma hos mamma och pappa i Skåne och kommer levereras i mars när de kommer upp. Därför har jag tyvärr ingen bild på den.




Till lunch bjöd Malin på hummer och till efterrätt blev det självklart tårta och cappucciono med en kanelstjärna.



Firandet fortsatte med middag, min absloluta favorit förrätt, carpaccio med parmesan. Till huvudrätt blev det himmelskt god hummersoppa kokt på skalen från hummern vi åt till lunch. Till hummersoppan serverades saltakex och prosecco, mmm.
Under resten av dagen tog jag det lugnt, läste, tittade på tv och lyssnade på musik. Det var så kallt ute att jag passade på att bara vara hemma och mysa. Jag fick en fin dag med många gratulationer, fina presenter och himmelskt god mat.
Det blir lite firande i kväll också, min vän Linda ska komma på middag och efter det ska vi ha en härlig filmkväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar