måndag 18 februari 2013

Planteringsdrömmar


Medan snön yr utan för fönstret längtar jag till våren och funderar på vad jag ska plantera i år.
När jag var och handlade i dag fanns det fullt med härliga fröer i affären, jag kunde inte motstå att köpa på mig en hel hög med krydd-, grönsaks-, och blomsterfrön.
Kryddor måste man bra ha på balkongen och sallad sen kan det va kul att testa att odla morötter och betor men det är inte så lätt på en balkong men man måste ju försöka.
Jag älskar blomsterkrasse och luktärtor och brukar alltid odla det varje år, de är lätt odlade och fantastiskt fina.
I fjol var det en fruktansvärt dålig sommar, jag tror vi hade bara fem varma och soliga dagar på hela sommaren. Det var så dålig att mina älskade luktärtor inte ens han blomma, men jag hade i alla fall fullt med blomsterkrasse i mina blomlådor.
I år måste det bli en fin, varm och härlig sommar så att min balkong blir full av växter. Det kan bara inte bli en till så dålig sommar som i fjol.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar