lördag 20 juli 2013

Namnsdag, loppis och smarrig lunch


Idag har det varit en strålande vacker och varm dag som började med att vi firade mamma på Maggandagen.


Vi dukade fika i pergolan och firade mamma med tårta och blommor.


Jag hade bakat en smarrig pavlova, jag har ju gjort den några gånger nu under sommaren och det är bara för att den är så himla god.


Av mig fick mamma en söt liten viol i present.


Efter tårtkalaset gick vi ner på Sukarnas Gång och tittade på lördagsloppisen, man måste ju kolla om man kan göra något fynd varje lördagmorgon. Det var otroligt mycket folk och jag trodde inte att jag skulle göra något fynd idag.


Men jag lyckades fyndade en porslinsburk från Deco Hälsingborg och ett Red Top fat från Rörstrand. Jag samlar på Red Top så det var kul att jag kunde fynda ett stort fat.


Mamma fyndade en söt liten byrå med intarsia som behöver lite kärlek. 


Efter loppisturen bjöd pappa på lunch hos Apotekarns som namnsdagspresent till mamma. Vi satt i den gassande solen åt pizza och drack vin.
Resten av dagen blev lat, vi satt bara i skuggan och slappat. Det har varit så varmt att man inte orkade hitta på något annat och det har var himla skönt att inte göra nånting.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar