söndag 24 augusti 2014

En bit av min sommar genom Instagram


Min sommar började i juni när häggen blommar 


 På midsommar hade jag picknick med familjen i det gröna


Sen fortsatte sommaren med fikapauser på favorit caféer runt Östersund


Juli hade varma sköna sommarkvällar med vacker himmel och svalor som svirrade runt



Jag åt en massa smarriga jordgubbar, det godaste är Jämtgubbarna



Vi var runt på det mysigaste hembygdsgårdarna i Jämtland och fikat och...



...gick på konstutställningar


Juli fortsatte med packning inför flytten till Skåne med en upprörd Gretakatt som satt högst upp på flyttlådorna och höll koll


Flyttbilen kom i slutet av juli och min och min systers lägenheter packades i hop och flyttades 120 mil söderut


I augusti fortsatte värmen i Skåne och havet var fullt med maneter


Vi gjorde pauser i renoverande och uppackandet och var på utflykter bl.a. till Wanås slott och skulpturpark


 På lördagsmorgnarna har vi varit på loppis på Suckarnas gång


Min syster Malin köpte sig en fin kolonilott...


...och mamma och jag har plockat mängder med plommon hos grannen och gjort marmelad, saft och kakor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar