söndag 3 augusti 2014

Sköna dagar på Österlen


Efter att jag tagit emot mitt flyttlass på måndagen och sen min systers på tisdagen har jag tagit lite ledigt och haft lata dagar på Österlen. 


Vi har gjort en massa utflykter, vi har varit på stranden och tittat på maneter och latat oss i solen, åkt på loppisar, varit och fikat...



och tittat på kolonilott som min syster kanske får köpa.


På torsdagen var vi till Apotekarnas och åt middag tillsamman.


Vi åt Italiensk pizza och njöt i den ljumma sommarkvällen.


På fredagen besökte vi en underbar trädgård i Gärnsnäs, Haven Österlen


En jättevacker och vilsam trädgård med en massa olika trädgårdsrum för rekreation. Jag kan varmt rekommendera ett besök.


Efter Haven åkte vi vidare till Mandelmanns trädgårdar, som är ett favorit utflyktsmål 




Hos Mandelmanns kan man ta en fika, allt är ekologiskt, supergott och vackert.


Jag lyckade fånga Gustav på bild utanför växthuset



På lördagar är det loppis på Suckarnas gång i Simrishamn, den brukar vi besöka redan vid åtta på morgonen innan vi äter frukost. Så tidigt på morgonen kan man göra riktiga fynd.


Jag fyndade en Stringhylla den här lördagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar