söndag 10 maj 2015

Lördag, fika och magnoliaspaning


Igår var det kallt och duggregnade mest hela dagen. Jag hittade inga fynd på lördagsloppisen på Suckarnas på morgonen så jag bestämde mig för en liten utflykt.


Jag började utflykten med en fika i Kivik på Sågmöllan.


Sen när det duggade lite mindre åkte jag till Esperöds arborete för att spana efter blommande magnolior, magnolia är ett av mina favorit träd. Det första jag hittade var en matta med blommande ramslök som luktade lök på långt håll.


Den första magnolian jag hittade var en gul som precis börjat blomma,


sen en fin praktmagnolia med stora vackra rosa blommor,


och en vit vacker stjärnmagnolia. Dom stora magnoliorna har inte börjat blomma än, det tar nog nån vecka till så dom får jag åka och titta på vid ett senare tillfälle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar