söndag 25 november 2012

Tjuvstartat





Jag har tjuvstartat med lite adventsfix en vecka förtidigt, fick sån lust att börja plantera, pyssla och baka.
Jag har planterat hyacinter och amaryllis och bakat farmors goda pepparkakor. Det är de godaste pepparkakorna i världen de smakar inte alls som de man köper, för jag har cedro citron arom i dem och det går nästan inte att få tag i längre så jag har en gammal flaska som jag håller hårt i.
Jag älskar advent, det är så mysigt med alla ljus, allt pynt och att man bara kan sitta med en filt och kura.
Det är så härligt att det blir så mycket ljusare vid advent när alla sätter upp ljusstakar och ljusslingor, det behöver vi när det är så mörkt hela tiden.
Jag gillar nog advent mer än själva julen, det är så mysigt att förbereda och pyssla.

2 kommentarer: