fredag 7 februari 2014

Idag är det min dag


Jag fyller nämligen år idag och jag firar alltid min födelsedag riktigt ordentligt. Dagen började med att min syster uppvaktade mig med presenter och tårta, min favorit tårta Schwarzwald. Jag hade gjort en riktig lyxfrukost med jordgubbssmoothie, chokladcroissanter och te.


Tårtan var världens sötaste och miinsta Schwarzwaldtårta från mitt favorit konditori Wedemarks


I present till mig själv hade jag kostat på mig en liten fin blombukett i glada färger...


...och av min kär familj fick jag en massa fint, ett presentkort på min favorit delikatessbutik, en handduk med lilla My på och två böcker, en om tecknaren Per Åhlin och en om Tove Jansson.


Till lunchen slog vi på stort och gick ut och åt superduper goda blåmusslor på favorit restaurangen Jazzköket ...


...och så drack vi vin och skålade för att det här året ska bli det bästa hittills i mitt liv.


Kvällen avslutades med en god middag, en bra film, lite praliner och lite mera vin.
Jag har haft en jättehärlig födelsedag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar