måndag 9 september 2013

En härlig tur till Åre


I torsdags satte jag mig på tåget till Åre med mina nya arbetskamrater. Det var strålande vackert väder och 21 grader varmt och det är inte vanligt i södra norrlands inland och fjälltrakter. Så här vackert var det över Åreskutan när vi steg av tåget.


Vi var på Kick off i tre dagar, två dagar i Åre och en i Stiklestad och Trondheim. Så här fin utsikt över Åresjön hade jag från mitt hotellrum, egen balkong hade jag också.


Jag passade på att njuta av det vackra vädret och satt på balkongen i solen och åt glass.


Jag tog en tur på byn också och tittade i butikerna, hemslöjdsbutiken måste man besöka det har varit tradition sen jag var barn att alltid gå dit när man är i Åre.


Det gamla fina Sporthotellet har blivit fint renoverat, det var nära att det revs för några år sedan när det stått tomt och förfallit under många. Här skulle jag gärna bo några nätter.


På fredagen kom flera kollegor till Åre och vi samlades i Åre gamla kyrka, en fin gammal medeltids kyrka. Där berättades en hel del om pilgrimsleden som skulle invigas dagen efter i Nidarosdomen i Trondheim, där var vi också med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar