söndag 19 januari 2014

En riktigt lång söndagspromenad


Idag har det varit tillräckligt varmt för en promenad, det var bara runt -10 grader så vi bylsade på oss en massa kläder och gav oss av på en riktig långpromenad på en och en halv timme. Vi gick till Björkbackaparken.


Förbi vårt favorit sommarcafé, Café Björkbacka som villa fint i snötäcket tills våren kommer och det öppnar igen.


Sen gick vi genom Eriksberg och Karlsund tillbaka till Odenslund och det fina så gatorna runt där jag bor.


Förbi fina snötäckta trädgårdar.


Över Olssonskulle som var full med barn som åkte skidor och pulka ner för backen.


När jag kom hem var jag riktigt hungrig så jag gräddade härliga Amerikanska pannkakor till lunch som jag serverade med färska björnbär och glass. Det var precis vad man vill ha efter en lång och kall söndagspromenad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar