onsdag 23 maj 2012

Balkongplanteringar

Magritter & krasse, tomater, luktärtor, sallad & morötter

Jordgubbsplanta

Rosmarin, Fjärilslavendel, basilika, timjan & dill


Igår var den första riktiga sommardagen med 20 grader och sol, det fina vädret ska hålla i sig ett tag så jag passade på att plantera på balkongen.
En del av min egen sådd fick flytta ut, mina kryddor, blomsterkrassen, tomaterna, salladen och morötterna. Några planterade jag om i blomlådorna och andra fick stanna i det jag sått i.
Jag hittade en massa fina blommor till bra pris när jag var och handla mat, så jag slog till och köpte en jordgubbsplanta, en rosmarin, en fjärilslavendel och några magritter till blomlådorna.
Jag är riktigt nöjd med planteringarna. Nu ska jag bara skura och olja in balkongen och möblerna, så är det bara att sitta där och njuta av sommaren och lyssna på när svalorna svirrar förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar