torsdag 31 maj 2012

Kattvakt


Just nu är jag kattvakt åt kattten Greta, Greta är min syster Malins förnäma katt. Malin har åkt till Skåne för att hälsa på våra föräldrar i en vecka, så då fick jag vakta Greta under tiden.
Det dumma är att jag är allergisk mot pälsdjur, så nu när det nästan är sommar hårar hon rätt mycket och det är mycket pollen i luften så jag blir extra känslig. Greta får duscha varannan dag så att det ska funka, hon duschar i vanliga fall också så det är inget konstigt med det.
Greta få vara hemma hos Malin så att inte min lägenhet blir full med katthår, jag går dit och matar och leker med henne och kollar på TV så att hon får sällskap.
Det är tur att Malin bor på andra sidan gatan från mig så att det inte är så långt.
Vi har gjort så här en gång förut men då var det vinter och då funkade det ganska bra, så jag hoppas att det funkar nu också så att jag inte blir allt för allergisk.
Malin får väl helt enkelt komma hem tidigare om det inte går. Hon ska åka hem med mamma och pappa som ska komma upp och vara i stugan i ett par veckor och njuta av ljuset och förhoppningsvis av sommarvärmen.

3 kommentarer:

  1. Tack snällaste Maja för att du tar hand om min älskling! Går det inte får jag som sagt flyga hem...

    SvaraRadera
  2. du får väl be mamma o pappa att ni åker tidigare i så fall

    SvaraRadera