måndag 7 januari 2013

Hej då Skåne



Igår vinkade jag adjö till mamma, pappa och Skåne för den här gången.
Det blev en lång resa hem trots att vi flög, vi fick sitta och vänta i två och en halv timme på Arlanda mellan flygningarna. Vi hittade en lite mysig juicebar där det var lugnt och skönt, där satt vi och fikade och läste medan vi väntade.
Det var så himla skönt när jag äntligen var hemma och hela resan hade gått bra. Jag tog ett långt bad och sen det bästa av allt, att få sova i min egen säng. Man sover alltid bäst i sin egen säng.




Idag har jag tvättat, plockat och fixat här hemma. Det är alltid en massa och fixa när man varit bort rest.
Några av mina blommor hade kollavippen medan jag var borta så jag fick investera i några nya när jag var och handlade. Det blev en fin blå hortensia till köksbordet och en lite söt ranunkel till vardagsrummet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar