onsdag 19 juni 2013

Karamellburk, prickig baddräkt & midsommarplaner



Idag kom min syster hem från sim semester i Skåne, så nu är jag klar som kattvakt på ett tag. Som tack för hjälpen fick jag den här tjusiga karamellburken med karameller i. Jag älskar ju prickar så den passar ju mig perfekt.


Jag har letat efter en fin baddräkt ett bra tag, den tänkte jag ha på stranden när jag är på semester i Skåne senare i sommar. Det är så nedrans svårt att hitta en bra baddräkt och till ett bra pris. Jag beställde en fin på nätet, men helt plötsligt skulle jag inte få den förrns i mitten på juli och då har jag redan åkt på semester så den avbeställde jag. Men så idag, när jag bestämt mig för att strunta i det där med baddräkt, sprang jag på den här finfina baddräkten, röd med vita prickar. Helt perfekt till sommarens lata dagar på stranden.


Jag har även handlat till midsommar. Vi tänkte ha en picknick i det gröna på dagen och grilla på kvällen, om vädret till låter vill säga och det ser riktigt lovande ut. Jag handlade en massa smarriga jordgubbar som jag ska ha på min tårta och även äta som de är med grädde, mmm. Jag har även köpt rökt lax till mina supergoda laxrullar, sparris och svamp till mina mumsiga sparrismackor, rosévin och en massa annat gott som man kan tänkas vara sugen på när det är midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar