torsdag 6 juni 2013

Nationaldagsfirande med picknick


Jag har firat nationaldagen riktigt ordentligt i år. Bakade en smarrig pavlova med jordgubbar och grädde som jag packade ner i cykelkorgen med en massa andra god saker och ...


for på picknick på Jamtli. Jag cyklade dit på min fina 50-talscykel som jag ärvt av min mormor och ...


tog med min syster Malin. Vi hade en sån tur med vädret, det senaste dagarna har det bara regnat men just i dag kom sommaren och solen tillbaka.


I picknickkorgen hade vi med oss lunch; rökt fläskfilé, fetaostsallad, pink lemonade och kaffe till tårtan i min finna tv-kanna.


Jag passade på att lockat håret och göra victoria rolls dagen till ära.


 En glass slank även ner.


Det var en massa föreningar på Jamtli idag, vi hade vår picknick alldeles bredvid Jämt-Trönderska föreningen Armfeldts Karoline som lite titt som tett fyrade av en ganska ljudlös med rökfylld kanon.


Vi hittade Malins fina målning "Körsbärsblom kantar försommarens entré" i Jamtlis entré som Jämtlands Läns Konstförening köpt in.


Sen cyklade vi hem genom stan i solen.


Väl hemma åt vi lite mer tårta på min soliga balkong.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar