söndag 23 juni 2013

Skön slapp dag i solen


Idag har det varit en sån där härligt slapp dag utan några måsten.
Jag tog en härlig sovmorgon och vakande med att det redan var varmt och skönt ute.
Efter frukost tog jag en skön långpromenad i solen med min syster och vi trillade in på Wedemarks konditori eller Wedan som vi kallar det och käkade en lång lunch.
Sen har jag suttit hela eftermiddagen i skuggan på min balkong och läst en lite rolig bok, Gubbe och katt. En kärlekshistoria. Det är en härlig berättelse om en gammal professor i Lund som helt sonika blir med katt. En morgon när han vaknar sitter en katten och tittar på honom och den har flyttat in i deras trädgårdsskjul. Han försöker värja sig för katten och hitta dess ägare men lyckas inte, till sist lyckas katten helt charma både honom och hans fru. Han förälskar sig i katten och den flyttar in. En väldigt charmig bok, gillar man katter är den ett bra boktips.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar