tisdag 11 december 2012

Gretakatten


Min systers katt Greta är en knasig katt, hon gillar att apportera leksaker som en hund, bära runt på skruvar och spikar och lägga dem i skor och så gillar hon att duscha. Både jag och pappa är allergiska mot pälsdjur så vi kom på den smarta idén att duscha katten så att vi inte skulle bli så allergiska och det funkar faktiskt. Greta har duschat sedan hon var kattunge och är så van att hon går självmant in i duschen. 
Jag älskar katter, så det är himla synd att jag är allergisk och inte kan ha någon egen katt. Men det är tur att Malin har Greta som jag kan gosa och leka med kortare stunder. Jag äger ju faktiskt Gretas svansen, så lite delägare är jag allt.


Greta älskar att leka, hon tror att när jag kommer på besök är det för att leka med henne. Hon studsar runt som en känguru och leker med råttor och bollar. Hon har en jätterolig tunnel också som hon ligger och lur passar i och sen springer i full fart in och ut i. Hon brukar leka så mycket att hon ramlar i kull av utmattning.



När jag växte upp hade jag väldens snällaste katt, Miranda, hon var en hittekatt som var så tacksam att få ett hem. Hon sov alltid hos mig och så fort jag satt mig kom hon springande och rullade ihop sig i mitt knä och spann. Henne saknar jag så mycket, hon var min tröst när det var jobbigt och när jag var ledsen. Hon var mitt stora stöd och allt kändes mycket bättre när hon kom och tröstade. Nu är hon i himlen sen länge.

2 kommentarer:

  1. Hallå där, Miranda var min katt som du var snäll och tog hand om då jag tvingades flytta till Stockholm! Världens bästa katt!

    SvaraRadera
  2. Ja, du skaffade henne men hon blev ju min när hon flyttade till Brunflo. Hon var världens bästa och snällaste katt.

    SvaraRadera