torsdag 13 december 2012

Luciamorgon




Jag bjöd på luciafika i morse och serverade hembakad saffransläng med mandelmassa, farmors goda pepparkakor, Rödökakor och lite annat smått och gott.
Jag serverade fikat på min fina Stig Lindberg servis, Prunus och teet serverades i Red top kannan från Rörstrand.
Jag älskar att använda mitt finna porslin som jag samlar på och köper på loppisar och i antikaffärer. Det är så himla kul när man hittar nått speciellt som man gärna vill ha och när det är till en billig penning som det ofta är på loppisar är det ännu roligare.
Jag har så otroligt mycket porslin nu, så jag har blivit tvungen att begränsa mig till att köpa sånt som jag samlar på och inte bara köpa för att det är fint. Det är så fullt i mina skåp nu så det finns nästan ingen plats kvar till nått nytt. Jag kanske måste börja rensa och ge bort sånt jag inte använder så ofta, men jag har ju så himla svårt att skiljas från mina saker så det blir nog svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar